Partnerzy:

Prelekcja - Silnik do dżemu, czyli jak jamować na swoim

Termin:
Kategoria: Twarde
Liczba osób uczestniczących: 0
Tematyka: programowanie silnika
Opis:

Powoli mijają dwa tygodnie, a to oznacza kolejne spotkanie koła naukowego Ruch Projektantów Gier! Tym razem prelekcję poprowadziSebastian Krzyszkowiak, znany także jako dos.

Temat: "Silnik do dżemu, czyli jak jamować na swoim"

Game jamy nie wydają się być szczególnie przyjazną okazją do pisania silnika - no chyba, że faktycznie chcemy napisać silnik, a nie grę. Czy to znaczy, że na jamach nie ma raczej miejsca dla programistycznych zosiek-samosiek, którym wystarczy potrzymać piwo, a napiszą wszystko od zera sami?

Na przykładzie własnego silnika 2D zbudowanego w C wokół Allegro 5 i kilkunastu jamowych gierek opartych na nim opowiem, jak każda z gier wpływała na rozwój projektu (i programisty ;)); które pomysły się sprawdziły, a które mniej; co bolało najbardziej, a także co warto przygotować zawczasu, a czego się wystrzegać, by na koniec jamu móc z wyższością patrzeć na gotowe silniki zamiast kulić głowę przy niedokończonym kodzie.

---

dos to uzależniony od game jamów twórca gier niepoważnych, których na koncie ma już ze trzydzieści, w tym jeden musical. Programista wielojęzyczny, muzyk alternatywny (względem muzyki), fan wolnego oprogramowania - jeden z pierwszych użytkowników GNU/Linuksa na telefonie w Polsce. Pięć lat temu miał napisać grę na zajęcia na uczelni, więc zrobił silnik i tak mu zostało. https://dos.gd/

Serdecznie zapraszamy, już we wtorek, 21. marca o godzinie 18.30 na Politechnikę Poznańską!

Projekt oraz wykonanie: sigmeo.pl