Partnerzy:

Organizacja konferencji - Organizacja Game Industry Conference 2015

Termin: 16-10-2015 13:00 -- 18-10-2015 20:00
Charakter: Międzynarodowy
Liczba osób uczestniczących: 3070
Tematyka: Komercyjne i naukowe aspekty badania, tworzenia i sprzedaży gier komputerowych.
Opis:

 

Game Industry Conference to nowa nazwa dla organizowanej przez nas od 4 
lat konferencji, wcześniej znanej jako Zjazd Twórców Gier. Tym razem 
trwała aż trzy dni od 16 do 18 października i tradycyjnie odbyła się na 
terenie MTP w trakcie targów Poznań Game Arena. W tym roku oprócz 
zwyczajowych już honorowych patronatów Rektora i Dziekana, oraz 
posiadanego od zeszłego roku patronatu Ministerstwa Gospodarki, 
otrzymaliśmy też patronat MNiSW.

Game Industry Conference to niekomercyjna konferencja stanowiąca 
platformę dyskusji i wymiany doświadczeń pomiędzy: profesjonalistami
zajmującymi się tworzeniem gier, pracownikami uczelni i prywatnych
inicjatyw kształcących przyszłych pracowników branży, przedstawicielami
nauki badającymi różne aspekty tworzenia gier i ich wpływu na społeczeństwo,
jak również młodzieży: zarówno graczy, jak i studentów, którzy chcą
w przyszłości tworzyć gry.


Obecnie Game Industry Conference to największa konferencja branży gier
w Europie Środkowej i Wschodniej. Tegoroczne wydarzenie zostało
przyjęte bardzo entuzjastycznie i zadowoleni uczestnicy z 23 krajów
już powodują zainteresowanie kolejnych osób i firm w swoich ojczyznach. Na konferencje w tym roku składało się 110 wykładów, warsztatów i paneli wygłoszonych przez 126 wykładowców. W tym ludzi z właściwie wszystkich liczących się firm w kraju i około 40 firm z zagranicy też często bardzo ciekawych. Tematy obejmowały wszystkie zagadnienia istotne przy tworzeniu gier: od projektowania, przez programowanie (w tym sporo o renderingu 3D i AI), tworzenie grafiki, audio, fabułę, nowe technologie, produkcję, kwestie biznesowe i wreszcie badania gier. Najciekawszym gościem konferencji był chyba prof. Espen Aarseth z IT University of Copenhagen, uznawany za jednego z twórców dyscypliny ludologii czyli badań nad grami - jego najbardziej uznana monografia ma prawie 3000 cytowań. W konferencji wzięło udział 2940 słuchaczy, tu główną siłą sprawczą jest otwartość konferencji. Całkowitą nowością w tym roku był system spotkań biznesowych. Zarejestrowało się 156 uczestników, wysłano 643 zaproszeń i umówiono 484 spotkań. Najbardziej klasyczne spotkania to te twórców gier z wydawcami lub inwestorami, ale było też wiele innych. Ta część biznesowa to zdecydowanie największy sukces tej edycji: raz że brakowało tego w latach ubiegłych, dwa że wyszło nadspodziewanie dobrze - nawet gdyby nie był to debiut to byłyby to bardzo dobre wyniki. Pewnym benchmarkiem widoczności i istotności wydarzenia jest wizyta gości z Tokio Game Show (najstarsze i jedne z największych targów gier na świecie). Podkreślmy, ściągnęła ich konferencja, nie Poznań Game Arena, choć targi oczywiście w końcowym rozrachunku też liczyły się do wrażenia jakie na nich zrobiliśmy. Przyjechali dość ostrożni i sceptyczni, po serii spotkań zorganizowanych dla nich i zwiedzeniu całości obu wydarzeń, ostatnie sygnały jakie mieliśmy były: „za rok na pewno znów będą w Poznaniu”. Konferencja GIC jest ważnym elementem budowania naszego wizerunku. Jednocześnie jest w pełni samofinansująca się, głównie z środków sponsorów, wydział ani uczelnia nie poniosły w związku z nią żadnych kosztów. Co więcej w barterze za zorganizowanie konferencji dostajemy od PGA miejsce na stoisko PP, w tym roku zorganizowane z większym rozmachem przez Dział Promocji.

 

 

 

Projekt oraz wykonanie: sigmeo.pl