Partnerzy:

Studenckie Koło Doskonalenia Procesów (SKDP)

Wydział:

mgr inż. Izabela Kudelska Opiekun organizacyjny

prof. dr hab. inż. Leszek Pacholski Opiekun naukowy

Opis Koła Naukowego
Studenckie Koło Doskonalenia Procesów realizuje zagadnienia związane z zarządzaniem organizacją i procesami (np. Lean Management) - organizujemy szkolenia dla uczniów szkół średnich. Ponadto działamy w ramach wydarzeń takich jak "Dziewczyny na Politechniki" oraz angażujemy się w pomoc przy wszelkiego rodzaju targach, np. Edukacyjnych bądź Pracy. Nasi członkowie czynnie biorą udział w konferencjach naukowych, odbywających się na terenie całego kraju. Możemy się pochwalić zdobyciem nagród na wielu z nich. Dodatkowym naszym zadaniem jest organizacja wyjazdów do przedsiębiorstw produkcyjnych i centrów logistycznych, a także wykładów otwartych dla studentów naszej uczelni. W niedalekiej przyszłości zamierzamy stworzyć grę logistyczną, która może posłużyć w celach promocyjnych zarówno dla wydziału, na którym działamy, jak i całej Politechniki Poznańskiej.
Filtracja:

Dnia 13.12.2016 r. odbył się wykład otwarty dla studentów Politechniki Poznańskiej. Tematyką owego wydarzenia było m.in. efektywne organizowanie procesów w przedsiębiorstwie, nowoczesne podejście do zarządzania organizacjami oraz zarządzanie procesowe. Prelekcja cieszyła się dość dużym zainetresowaniem, za co serdecznie dziękujemy ;) W związku z powyższym planujemy rozwinąć zagadnienia omówione na wykładzie, by zaspokoić głód wiedzy młodych ludzi.

Wycieczka do firmy - GSK  | data dodania: 09-01-2017 17:05

Przemysł farmaceutyczny to branża specyficzna pod względem produkcji. Mogliśmy się o tym przekonać 25 listopada, kiedy to udaliśmy się na wycieczkę do fabryki firmy GSK w Poznaniu. Zwiedziliśmy działy kontroli jakości i produkcji leków, gdzie zapoznaliśmy się z przebiegiem procesu produkcyjnego i wymaganiami jakościowymi produkowanych wyrobów. Mogliśmy także zaobserwować zastosowanie zasad 5S w praktyce.
Zadowoleni z wycieczki już szykujemy się na następną... czytaj więcej...

Wycieczka do firmy - Nivea  | data dodania: 09-01-2017 16:59

Tak to bywa w Kole Naukowym, że co jakiś czas dołączają do niego nowi członkowie A najlepszym sposobem na wprowadzenie ich do działalności jest zorganizowanie wycieczki w miejsce znane i lubiane przez starszych członków.
Dlatego też 8.11.2016 r. udaliśmy się z wizytą do firmy Nivea, gdzie zwiedziliśmy fabryk  czytaj więcej...

Dzień Organizacji Studenckich i Kół Naukowych to wspaniała okazja do promocji SKDP, przy jednoczesnym zaspokojeniu głodu wiedzy studentów Politechniki Poznańskiej. Osoby zainteresowane rozwojem swoich pasji chętnie przybywały do naszego stoiska.
Dziękujemy Wam za obecność i poświęcony czas ;)

Wycieczka do firmy - Amazon  | data dodania: 09-01-2017 16:34

Niektóre wizyty studyjne planuje się z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem Na wycieczkę do magazynu Amazon czekaliśmy z nie  czytaj więcej...

Wycieczka do firmy - Firma Amica  | data dodania: 09-01-2017 16:19

Nowy rok akademicki rozpoczęliśmy bardzo intensywnie. Już na początku października członkowie naszego Koła Naukowego udali się do firmy Amica we Wronkach. Uczestnicy zapoznali się przede wszystkim ze sposobem działania przedsiębiorstwa. Wyrażono również chęć realizacji wspólnego projektu ulepszenia procesów logistycznych w owej firmie. Już nie możemy się doczekać współpracy!

czytaj więcej...

W dniach 20-21 pażdziernika 2016 r. sześcioro członków naszego Koła Naukowego uczestniczyło w konferencji logistycznej w Zielonej Górze.
Podczas wydarzenia mieliśmy zaszczyt przedstawić referat pt. „Logistyka zwrotna jako szansa na zapewnienie zrównoważonego rozwoju na przykładzie branży motoryzacyjnej i elektronicznej” autorstwa Anity wiśniewskiej, Mateusza Oziemkowskiego oraz Anny Osińskiej.
Wyjazd ten zaowocował przede wszystkim zwiększeniem zap  czytaj więcej...

Wydarzenie - Rekrutacja członków  | data dodania: 17-11-2016 23:09

Dnia 26.10.2016 roku odbyła się rekrutacja nowych członków SKDP. Do naszych szeregów wstąpiła siódemka wspaniałych ludzi gotowych do działania na rzecz Uczelni.

Wycieczka - Wycieczka do firmy Promag  | data dodania: 26-06-2016 15:56

Dnia 05.05.2016 r. udaliśmy się do Centrum Techniki Magazynowej firmy PROMAG. Wysłuchaliśmy prezentacji na temat nowoczesnych rozwiązań z zakresu intralogistyki oferowanych przez firmę, a następnie na żywo zobaczyliśmy omawiane urządzenia na ekspozycji "Magazyn Przyszłości". Rozwiązaliśmy także quiz logistyczny!

Przedstawiciele firmy Transics zapoznali studentów z pojęciem telematyka. Spotkanie było wyjątkową okazją do poszerzenia wiedzy o nowoczesnych rozwiązaniach wykorzystywanych przez jednego z najważniejszych graczy w tym sektorze na europejskim rynku.

Dla studentów biorących udział w wydarzeniu przygotowaliśmy certyfikaty uczestnictwa.

Wydarzenie orgazniowane było z pom  czytaj więcej...

Zaprezentowano referat pt. "Logistyka zwrotna jako szansa na zapewnienie zrównoważonego rozwoju w przedsiębiorstwie branży motoryzacyjnej"

Autorzy referatu Anita Wiśniewska i Anna Osińska

czytaj więcej...

Pierwszego dnia wysłuchaliśmy prezentacji firm logistycznych oraz referatów studenckich. Swój referat pt. "Logistyka zwrotna jako szansa na zapewnienie zrównoważonego rozwoju w przedsiębiorstwie na przykładzie branży motoryzacyjnej" prezentowały członkinie naszego Koła. Serdecznie gratulujemy dziewczynom udanego występu! czytaj więcej...

Czy wiecie z jakiego systemu ERP korzysta fabryka firmy Dell w Polsce? A może słyszeliście na jakich paletach Ikea transportuje swój towar? Potraficie wyjaśnić pojęcie Internetu Fizycznego? Tego i więcej nowinek ze świata logistycznego członkowie naszego Koła dowiedzieli się na III Konferencji SKN SCM organizowanej na Uniwersytecie Łódzkim.

7 kwietnia 2016 r. w godzinach od 11:00 - 11:30 miało miejsce występienie koła SKDP. Tematem spotkania brzmiał "Ciągłe doskonalenie przez logistyczne myślenie". W ramach Drzwi Otwartych i Dnia dla Dziewczyn p  czytaj więcej...

Na stoisku naszej uczelni służyliśmy radą i informacją przyszłym studentom i studentkom Politechniki. Mamy nadzieję, że wszyscy zainteresowani logistyką mieli okazję z nami porozmawiać.

Prelekcja -  | data dodania: 18-03-2016 20:56

Zaprezentowany referat pt. "Magazynowanie zbóż" podczas konferencji ogólnopolskiej zajął I miejsce.

Autorzy referatu B.Dunin-Suligostowska i J.Sowa

czytaj więcej...

Uczestniczymy właśnie w dwudniowej konferencji LOGiDEAS organizowanej przez Studenckie Naukowe Koło Logistyki CORLOG z Wyższej Szkoły Logistyki. Konferencji przewodzi temat "Transport krwioobiegiem gospodarki".

Warsztat -  | data dodania: 05-03-2016 14:04

Organizacja warsztatu pt. "Lean Management bez tajemnic". Współpraca z z Zespołem Szkół Handlowych w Poznaniu oraz V Liceum Ogólnokształcącym im. Klaudyny Potockiej w Poznaniu.

Warsztaty organizowane były w ramach ogólnopolskiej olimpiady pt. "Zwolnieni z Teorii".

czytaj więcej...

Szkolenie przeprowadziła firma Eko Cykl Organizacja Odzysku Opakowań.

Mieliśmy okazję zapoznać się z systemem gospodarki odpadami w Polsce oraz zagadnieniami związanymi z logistyką odzysku i recyklingiem.

Spotkanie dotyczyło chęci nawiązania współpracy kół naukowych z przedsiębiorstwem.

czytaj więcej...

Podczas warsztatów zapoznaliśmy się z tematyką 4M, 5Why i narzędziami przydatnymi w metodzie lean oraz przygotowaliśmy diagramy fishbone.

Wycieczka - Wycieczka do firmy Terravita  | data dodania: 01-01-2016 22:13

Dnia 18.12.2015 członkowie SKDP wybrali się z wizytą do firmy Terravita.

Przedmiotem działalności przedsiębiorstwa jest produkcja czekolady oraz cukierków. Dzięki uprzejmości pracowników, studenci mogli zapoznać się ze specyfiką produkcji czekolady oraz przyjrzeć się jej powstawaniu z bliska.

czytaj więcej...

Projekt: „ Analiza skuteczności promocji na Politechnice Poznańskiej” – celem niniejszego badania jest weryfikacja oddziaływania różnych źródeł informacji na kandydatów na studia stacjonarne.

Efekty działalności: Publikacja wyników badań; sprawdzenie, które źródła informacji najbardziej oddziałują na kandydatów na studia stacjonarne.

Rola metody Mapowania Strumienia Wartości w zarządzaniu łańcuchem dostaw –mgr inż. Izabela Kudelska, Klaudia Siejak.

Warsztat -  | data dodania: 01-01-2016 21:56

Organizacja warsztatu z zakresu "Logistyki produkcji i lean".
Współpraca z z Zespołem Szkół Handlowych w Poznaniu oraz Zespołem Szkół z Oddziałami Sportowymi nr 1 w Poznaniu.

Wycieczka - Firma ADAM's  | data dodania: 01-01-2016 21:47

Dnia 14.01.2015 członkowie SKDP wybrali się z wizytą do firmy ADAM'S zlokalizowanej w Baranowie pod Poznaniem.

Przedmiotem działalności przedsiębiorstwa jest projektowanie, produkcja i sprzedaż opakowań z tektury falistej. Dzięki uprzejmości kierownictwa, studenci mogli zapoznać się ze specyfiką produkcji opakowań oraz przyjrzeć się ich powstawaniu z bliska. Na koniec była okazja do porozmawiania na temat oczekiwań, jakie biznes  czytaj więcej...

W dniach 21-22 kwietnia trzy studentki naszego koła uczestniczyły w konferencji „Strategie zarządzania międzynarodowymi łańcuchami dostaw na miarę wyzwań XXI wieku” organizowanej przez Studenckie Koło Naukowe Zarządzania Łańcuchami Dostaw w Łodzi.

Pierwszego dnia uczestnicy wysłuchali referatów studentów i doktorantów. Następie odbyły się warsztaty oraz wizyta studyjna w firmie Dachser
w S  czytaj więcej...

W dniach 16-17.04.2015 cztery studentki naszego koła uczestniczyły w konferencji Logistyka a Bezpieczeństwo organizowanej przez Koło Naukowe Studentów Logistyki Akademii Obrony Narodowej w Warszawie.

Pierwszego dnia uczestnicy wysłuchali wystąpień przedstawicieli takich firm jak: Flextronics, FM Logistic, Panalpina, Giełda Transportowa Trans.eu, czy Oriflame Poland, a także referatów studentów zakwalifikowan  czytaj więcej...